Iklan EKSKLUSIF

Artikel TERKINI

Tuesday 28 August 2012

Lembaga Jururawat Tanpa KEPALA Hantui Wad 11





Nor Liana Razali, 30 terjaga dari tidurnya. Dia menggeliat menghilangkan lenguh-lenguh di badan akibat tidurnya tidak selesa di atas sofa. Dia mengenyeh-ngenyeh matanya yang masih lagi mengantuk sambil melihat jam ditangan.

“Ahhh…dah pukul 2.00 pagi,” Liana mengeluh keseorangan. Dia memandang ke sekeliling, kalau-kalau kawannya sudah pulang. Nampaknya, bilik wad itu masih lagi kosong dan sunyi. Hanya Liana seorang saja yang berada dalam bilik itu. Sebenarnya syif Liana sudah habis pukul 12:00 tengah malam tadi. Namun, Liana dan kawan-kawan biasanya akan tidur tempat kerja kerana mereka belum berkahwin.

Bukan apa, senang nak datang kerja esok pagi ataupun on call . Maklum sajalah jururawat memang kena selalu stand by. Biasanya mereka akan cari mana bilik wad yang kosong untuk menjadikan tempat tidur. Hari itu, hanya wad 11 kosong. Sebelum ini wad tersebut memang kosong. Memang pihak hospital menempatkan pesakit di wad itu.

Entah kenapa pihak hospital tidak menempatkan pesakit di situ, tidak pula Liana tahu. Liana yang baru lima tahun bekerja di hospital itu tidak ambl tahu sangat perkara itu.

Liana masih lagi mengantuk. Dia terus merebahkan badannya kembali di atas sofa yang empuk itu. Sebaik saja Liana hendak melelapkan matanya, tiba-tiba kedengaran bunyi goncangan tombol pintu, seolah-olah ada orang yang ingin membuka.

Kreeeeek!!

Liana terkejut dan terus bangun dari tempat tidurnya. Dia mendiamkan diri dan menunggu-nunggu apakah yang sedang terjadi. Pintu ditolak dan engsel berbunyi. Jantungnya berdegup kencang.

Tap…Tap…Tap…

Kedenganran bunyi tapak kaki orang berjalan menuju ke arahnya. Degupan jantung Liana bertambah kencang. Bulu romanya mula menegak.

“Ayu.. Ayu.. Ayu..!” ….. Liana memanggil menyangka orang yang sedang berjalan itu rakan sekerjanya yang baru balik.



Tapi, panggilan Liana tidak bersahut. Meskipun takut Liana cuba berfikiran positif. Mungkin itu hanya imaginasinya saja. Dia merebahkan semula badannya kembali di atas sofa. Hanya kedengaran bunyi kipas berpusing. Matanya makin lama makin rapat dan terus terlena.

Selang beberapa minit kemudian.

Kreeeeeeeeeeeeaaaakkk…

Tiba-tiba Liana tersedar. Dia terkejut mendengar bunyi pintu…







Ikuti kisah selanjutnya Mastika keluaran Ogos 2012 ms 54-57




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Iklan Teks :

Telekung IMPORT Vietnam/Indonesia/Organza - KLIK

Anda mencari HOMESTAY di KELANTAN Pada Harga Ekonomi? - Klik

Ingin TERJEMAH Dokumen/Web/Produk Anda kepada bahasa Inggeris/Melayu/Korea? - Klik

Jawatan kosong: Pekerja Part-Time Di Perlukan

Artikel Popular Minggu Ini