Iklan EKSKLUSIF

Artikel TERKINI

Tuesday 28 August 2012

ISLAM hanya dalam bahasa ARAB?!




Pelakon Que Haidar diminta mengulas tuduhan kononnya dia dan isteri, Linda Jasmine tidak sensitif terhadap pemilihan nama anak yang dikatakan menyamai nama ratu Firaun semasa pemerintahan kerajaan Mesir Purba iaitu Ratu Cleopatra VII.

Que menyifatkan individu yang mempersoalkan nama anak keduanya iaitu Tengku Cleopatra Haidar yang dikatakan menyerupai nama Firaun sebagai tidak masuk akal.

Que berkata, nama tersebut dipilih berdasarkan maksudnya daripada bahasa Greek yang menggambarkan seorang wanita cekal dan berkepimpinan tinggi.
Tambah Que, pemilihan tersebut dibuat atas persetujuan dengan isterinya dan tuduhan-tuduhan yang dilemparkan kepada mereka dibuat tanpa sebarang usul periksa.

p.s : Cleopatra adalah berasal daripada perkataan "kleo" dan "pater" yang bermaksud "kemasyuran" dan "bapa". Bapa disini bukan merujuk kepada jantina seseorang tapi membawa maksud pencetus sebagai contoh; 'Bapa Kemerdekaan'.

Belajar BAHASA baru tahu apa erti sebenar jangan cepat menghukum. Apa pun terpulang kepada diri sendiri kerana hidup kita ditentukan oleh 'Belief System' yang anda sendiri tentukan. Kenapa ramai yang tak menggunakan nama dalam bahasa arab tetapi mereka tetap berjaya dan membawa kebaikan berbanding yang bernama ARAB mempunyai maksud yang SANGAT BAIK tetapi jadik dot dot dot? SEGALANYA KEKAL MISTERI JIKA TIDAK MENGKAJI !

Sumber : Berita.My
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Iklan Teks :

Telekung IMPORT Vietnam/Indonesia/Organza - KLIK

Anda mencari HOMESTAY di KELANTAN Pada Harga Ekonomi? - Klik

Ingin TERJEMAH Dokumen/Web/Produk Anda kepada bahasa Inggeris/Melayu/Korea? - Klik

Jawatan kosong: Pekerja Part-Time Di Perlukan

Artikel Popular Minggu Ini