Iklan EKSKLUSIF

Artikel TERKINI

Tuesday 19 June 2012

MAGIK! Anda Boleh TUKAR Udara kepada AIR


Adakah ini suatu perkara yang mustahil? Mungkin ada yang berkata "Gila mana boleh tukar udara jadik air". Benar, sememangnya ini satu perkara gila sebab ilmu ini tidak ada lagi didalam pengetahuan anda. Begitu juga suatu ketika dahulu ketika pencipta telefon bimbit mengatakan beliau ingin mencipta telefon yang boleh dibawa kemana sahaja tanpa wayar. Sekarang ini ciptaan 'orang gila' itu digunakan setiap hari.

Segalanya Akan kekal MISTERI Sekiranya Tidak Mengkaji.


Bagaimana menukar udara kepada air?


Eole Water sebuah syarikat di Perancis telah mereka-cipta sebuah teknologi yang canggih mampu menukar udara kepada air dikenali sebagai WMS1000. Bukan itu sahaja alat itu juga mampu membekalkan tenaga elektrik kepada pengguna.



Dengan kelajuan 24kmh, alat ini mampu menjana 500-1000 liter air
dan 30 kilowatt tenaga elektrik
 





WMS1000 mengubah tenaga kinetik angin kepada tenaga elektrik pada masa yang sama ia akan menyedut udara ke turbin. Kemudian angin yang disedut terus ke sistem penyejuk dimana lembapan akan diserap. Air daripada lembapan udara akan disalurkan ke tangki melalui saluran paip, ditapis dan dibersihkan supaya ianya selamat untuk diminum.



Sebenarnya banyak lagi teknologi yang lebih hebat telah dicipta untuk kemudahan manusia. Tetapi ianya telah DISIMPAN secara RAHSIA dan penciptanya telah dibunuh oleh 'Badan Rahsia'. Salah seorangnya adalah ;

Nikola Tesla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Iklan Teks :

Telekung IMPORT Vietnam/Indonesia/Organza - KLIK

Anda mencari HOMESTAY di KELANTAN Pada Harga Ekonomi? - Klik

Ingin TERJEMAH Dokumen/Web/Produk Anda kepada bahasa Inggeris/Melayu/Korea? - Klik

Jawatan kosong: Pekerja Part-Time Di Perlukan

Artikel Popular Minggu Ini