Iklan EKSKLUSIF

Artikel TERKINI

Monday 18 November 2013

GEMPAR!!! MISTERI 23 REMAJA HILANG DI VILLA NABILA NOV 2013!!!

Penulis baru sahaja mendapat berita ini dari seorang sahabat. Khabarnya pada tanggal 18 Nov 2013, lebih kurang 2 jam sesudah midnight, 30 orang remaja berumur dalam lingkungan di bawah 20 tahun telah masuk ke dalam Villa Nabila tanpa diketahui niat mereka. Seramai 7 orang remaja berjaya keluar dari tempat itu manakala 23 orang lagi seolah-olah "terperangkap" dan hanya suara mereka sahaja yang kedengaran. Lokasi tersebut dipenuhi orang ramai dan terdapat beberapa kenderaan pihak berkuasa turut kelihatan di situ.

Menurut "Urban Legend" penduduk Johor Darul Ta'zim, jika sesiapa masuk ke dalam banglo tersebut dengan angka genap, ia akan menjadi ganjil. Contohnya jika seramai 10 orang yang masuk mereka akan mengalami kejadian aneh dimana akan terlebih seorang (makhluk halus?) atau terkurang seorang (disorok?).


Di bawah penulis ada menghidangkan beberapa gambar yang terdapat di laman twitter, yang kemungkinan dirakam di lokasi berkenaan. Setakat ini penulis berasa "Skeptical" terhadap kejadian tersebut selagi tidak mendapat kesahihan yang benar-benar sahih. Jika sesiapa yang mempunya info lengkap serta update terbaru, sila hubungi kami.










UPDATE: "Dengar cerita", remaja-remaja tersebut ber "adventure" ke dalam villa itu pada tanggal 16 November 2013. Operasi pencarian diteruskan sehingga 18 November 2013. Hmm... Mana satu tarikh yang sahih ya? 

UPDATE: "Dengar cerita" interview wartawan dengan pihak berkuasa, yang hilang cuma seorang je. Tapi interview dengan orang awam yang ada kat tempat kejadian, 23 orang. Berikut adalah kenyataan berani mati dari individu yang bernama Izral Jailani:


Dik, hati-hati kalau nak "petik" nama DYMM Sultan Johor.
Kalau salah informasi kan tak elok jadinya.



Komen penulis: Tidak semestinya anda wajib mempercayai setiap berita yang tersebar di media tidak kira sama ada media cetak, media elektronik atau media "Cik Kiah". Cerita-cerita yang ada sekarang bukanlah cerita first hand daripada 30 individu tersebut, tetapi ianya sudah menjadi second hand, 11th hand, 50th hand dan sebagainya. Cerita 1st hand pun kadang-kadang ada "nasi tambah" nya. Inikan pula cerita mulut orang ke 50. Pendapat saya, janganlah komen mengikut emosi seolah-olah anda begitu pasti dengan berita-berita yang disampaikan. Ikutlah akal serta logik kerana Allah mengurrniakan akal. Itu yang membuatkan kita berbeza dengan haiwan dan amat rugi jika kita tidak menggunakannya.

UPDATE: "Dengar khabar", seorang budak lelaki, Izzat Izzudin Husin, yang dilaporkan hilang, sudah ditemui semula. Tapi, bukan dalam Villa Nabila. Di rumah rakannya. Baca berita selanjutnya KLIK DI SINI.






Komen Penulis:
Belacan punya budak! Kasi orang panik. Apa pun, Alhamdulillah dah ditemui dengan selamat dan bukan di bawah lipatan hantu kopek.

22 comments:

  1. Hangat betul topik ni...
    Sy rs mereka langgar pantang....

    ReplyDelete
  2. gmbr villa nya mna?

    ReplyDelete
  3. Aku penah tgk villanya dr luar masa mlm...mmg seram...gelap sgt
    mmg x la nk masok

    ReplyDelete
  4. Ini gmbar rumahnya http://villanabilla.blogspot.com/2012/01/villa-nabilla.html?m=1

    ReplyDelete
  5. Sy dngar cerita 23 hilang tu ditokok tambah. yg hilang sorang je. Budak lelaki umur 16 tahun sahaja yg dilapor hilang oleh pihak polis.

    ReplyDelete
  6. salam..betul tu..ade org ckp sorg je yg hilang..tp sampai jd 23 org dr 30 tu ape plak??

    ReplyDelete
  7. nk panaskan cite kot...jauh tu dari sorang ngan 23 orang..hebat betul matematik penokok tambah tu ye

    ReplyDelete
  8. Sy tgk pic budak yg hilang tu.. kesian.. terbayang adik sy yg lelaki sorg.. harap2 budak tu selamat.. kt fb mcm2 org ckp bkn2 buat party la, padan muka la.. dorg tu budak2, zaman nakal2 biasa la tu,klw jd kt family dorg baru taw perasaan nye cmne..

    ReplyDelete
  9. Yg gatal sgt nk masuk villa tu asal? X ke bodoh ke? Mmg la kesian...tpi saloh sape skang? Bakpo mung masuk nyo? Doh la villa tu ore oyak antara 10 villa berhantu di dunia..Klau aq ore suh masuk aq dok sey...aq rela mapuh

    ReplyDelete
  10. Rumah tu kepunyaan keturunsn kelarga sy...sy takut je budaj tu terjatuh dlm kolam renang yng penuhi air yng berlumut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh ye ke ? Knpe x inform pihak polis ? Kesian org tu kat dlm kolam ....

      Delete
  11. budak2 taw apa..susahkan mk bpk je..susah nk keluarkan kalau dh hilang kt tmpt cmtu..

    ReplyDelete
  12. fuhh...aku bole bygkan perasaan kalau sorg je yg hilang...mmg seram

    ReplyDelete
  13. Hmm rumah kat sebelah rumah saya nie pun kosong. Semestinya bila dah kosong, akan dihuni oleh makhluk halus. Moral kat sini, SOLAT LIMA WAKTU JANGAN TINGGAL, BACA QURAN. Bila kita masuk rumah kita, bagi salam walaupun takde orang sebab malaikat ada. Amalkan InsyAllah gangguan takde.

    ReplyDelete
  14. sorang je la yg hilang nye..

    ReplyDelete
  15. Memanglah berita yang kluar skang nie ckp 1 je yg hilang.. Tapi, yg 23 org tu first kene sorok.. Dan diorg dh bleh kluar.. Yg msih x jumpe lgi sorg jee... Yg 23 org tu x tmasuk la dlm report sbb dh jumpe sbelom polis tiba...Ada Faham!?

    ReplyDelete
  16. entah2 diorang kena sorok dengan mat pet kot?

    ReplyDelete
  17. alaa , kesian la tu satu org yang hilang tu . cuba lah kalau dia ada kawan .

    ReplyDelete
  18. Aku lebih suka klau diorg ni memang benar2 kena cekik dek hantu kat villa kosong tu...atau mati katak kat bawah rumah villa kosong tu...

    ReplyDelete
  19. Babi punya budak2... menyusahkan orang aje... kalau betul kena penampar hantu kat villa tu x pe lah jugak...his!... bodoh nak mampus...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Iklan Teks :

Telekung IMPORT Vietnam/Indonesia/Organza - KLIK

Anda mencari HOMESTAY di KELANTAN Pada Harga Ekonomi? - Klik

Ingin TERJEMAH Dokumen/Web/Produk Anda kepada bahasa Inggeris/Melayu/Korea? - Klik

Jawatan kosong: Pekerja Part-Time Di Perlukan

Artikel Popular Minggu Ini