Iklan EKSKLUSIF

Artikel TERKINI

Monday 30 July 2012

FOMALHAUT -- Sistem Suria Makhluk Asing


FOMALHAUT - Sistem Suria 25 tahun cahaya daripada BUMI



ALMA (Atacama Large Milimeter/submilimeter Array) sejenis teleskop radio telah digunakan oleh para pengkaji angkasa untuk mengkaji sebuah planet yang mengorbit bintang "Fomalhaut". 

"Planet yang mengorbit bintang Formalhaut adalah lebih kecil daripada jangkaan" ujar pengkaji.

Imej cakera yang sangat jelas, cincin dan debu terletak 25 TAHUN CAHAYA daripada BUMI diperoleh daripada teleskop ALMA. Penemuan ini telah membantu menyelesaikan kontroversi dikalangan pengkaji sebelum ini.

"Imej ALMA menunjukkan sisi dalam & luar cakera yang nipis dan berhabuk ini mempunyai sisi yang sangat tajam. Penemuan ini telah diuji dengan simulasi komputer dan para saintis telah bersepakat menyatakan partikel habuk didalam ruangan cakera sentiasa berada didalam ruangannya dengan tarikan graviti daripada 2 BUAH PLANET - satu berhampiran dengan bintang dan satu lagi pada jarak yang lebih jauh..." ujar para pengkaji angkasa membuat kesimpulan terhadap penemuan mereka berkenaan bintang 'Fomalhaut' ini.

Adakah bintang ini mempunyai makhluk yang bertamadun seperti kita? Mungkin mereka LEBIH maju dan mempunyai sifat KASIH SAYANG yang tinggi berbanding dengan MANUSIA di muka bumi ini!

Segalanya Kekal MISTERI Sekiranya Tidak Mengkaji

- Dailygalaxy.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Iklan Teks :

Telekung IMPORT Vietnam/Indonesia/Organza - KLIK

Anda mencari HOMESTAY di KELANTAN Pada Harga Ekonomi? - Klik

Ingin TERJEMAH Dokumen/Web/Produk Anda kepada bahasa Inggeris/Melayu/Korea? - Klik

Jawatan kosong: Pekerja Part-Time Di Perlukan

Artikel Popular Minggu Ini